Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Saxo Dam tot Dam FietsClassic zelf!

Inschrijving goede doelen team

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Ride open?
De inschrijving voor de Business Ride gaat op 17 februari 2025 om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit 8 september 2025, of eerder als we uitverkocht zijn.

Wat is het maximum aantal deelnemers per team?
Een team bestaat uit maximaal 5 personen.

Heb je minder dan 5 deelnemers, dan mag je jouw team ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.

Heb je meer dan 5 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven, zolang de inschrijving open is. Ook dat team mag je aanvullen met relaties, vrienden en bekenden. Geen probleem.

Kies je er voor om individuele tickets te kopen, houd er dan rekening mee dat deze deelnemers niet mogen starten in het Businessvak en geen gebruik mogen maken van de business faciliteiten.

Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere teams?
Hoe meer teams, hoe hoger de korting. De staffelkorting geldt ook wanneer je teams voor verschillende categorieën en afstanden met elkaar combineert. Let op, de korting wordt per bestelling berekend.

Bij afname van 5 t/m 9 teams = 5% korting
Bij afname van 10 t/m 14 teams = 10% korting
Bij afname van 15 teams of meer = 15% korting

Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Nee, dat is niet per se nodig. Je vinkt dan ‘Ik weet het nog niet’ aan om door te gaan met de inschrijving.

Het is, gelet op de veiligheid tijdens het evenement, verplicht dat uiterlijk 1 dag voor het evenement alle tickets zijn toegewezen in jouw dashboard.

Heb je bij verzending van de startbewijzen gekozen voor ‘Adres deelnemer’, dan dien je voor de uiterste wijzigingsdatum 11 augustus 2025 de tickets te hebben toegewezen.

Als je later dan de uiterste wijzigingsdatum 11 augustus 2025 hebt ingeschreven, is het aan te raden om de tickets direct toe te wijzen.

Wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 11 augustus 2025 t/m 9 september 2025. Vanaf 10 september 2025 kan je weer wijzigen.
Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar per ticket voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 11 augusuts 2025, zodat wij voldoende tijd hebben om de stuurbordjes en stempelkaarten naar het juiste adres te verzenden.

Wijzigen is tijdelijk niet mogelijk van 11 augusuts 2025 t/m 9 september 2025. Vanaf 10 september 2025 kan je weer wijzigen.

Na 11 augusutsus 2025 kan je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze gegevens worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de stuurbordjes en stempelkaarten. Je ontvangt betreffende stuurbordjes en stempelkaarten op jullie factuuradres.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffend ticket en kies bij ‘Gegevens’ voor ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Factuur/Betaalmogelijkheid
Hoe kan ik mijn Business teams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ en voor ‘Overboeking’ om op factuur te betalen.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden en hoe betaal ik deze?
De factuur kan je terugvinden in jouw dashboard. Je kunt het bedrag overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?
Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betaalkenmerk.

In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Je kan opnieuw overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

Het Betaalkenmerk vind je terug op de factuur. Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de betaalgegevens.

Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betaalkenmerk. Zie de informatie hierboven.

Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en bewerk de ‘Factuurgegevens’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden met de button ‘Factuur downloaden’.

Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.
Stuurbordjes en stempelkaarten
Waar worden de Business startbewijzen bezorgd?
Tijdens de inschrijving kies je voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’.

Wanneer je kiest voor 'Factuuradres' ontvang je het businesspakket op het factuuradres. Let op! Je dient het factuuradres bij de betaalstap in te vullen. Dit mag géén postbus adres zijn.

Wanneer je kiest voor 'Adres deelnemer', ontvangt elke deelnemer het startbewijs op het persoonlijke opgegeven adres. De adressen van de deelnemers dienen voor de uiterste wijzigingsdatum 11 augustus 2025 in het dashboard te staan. Anders worden de startbewijzen alsnog naar het factuuradres verzonden. Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.

Bij bestellingen die na de uiterste wijzigingsdatum 11 augusuts 2025 gedaan worden, dienen de deelnemersgegevens direct aangevuld te worden. 

Wanneer worden de startbewijzen bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startbewijzen bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.
Annuleren
Kan ik mijn Business inschrijving annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je inschrijving kosteloos te annuleren. Check hiervoor de Algemene voorwaarden voor business- en goede doelendeelname, artikel 2.7.

Saxo Dam tot Dam FietsClassic 2025

Start en finish
Waar zijn de start en finish?
De start en finish bevinden zich op op de Dam in Amsterdam.

In welk Businessvak starten wij?
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de starttijden.

Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.

Wat zijn de starttijden van de Business Run?
Kijk voor de starttijden op de website.

Mag een teamlid eerder of later starten?
Een deelnemer mag later starten. Eerder starten is niet toegestaan.

Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?
Het is alleen mogelijk om een kortere afstand te fietsen. De deelnemer kan met het toegewezen startnummer de kortere afstand fietsen en start dan vanuit het zelfde startvak bij de kortere afstand.
Foto/video
Waar kan ik de teamfoto’s vinden?
De teamfoto’s vind je op de website.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden? 
Het team bestaat uit individuele vrijwilligers, studenten en vrijwilligers vanuit verenigingen. Meer over het vrijwilligerswerk lees je op onze website.
Le Champion membership
Hoe kan ik Le Champion member worden?
Meedoen aan de sportevenementen van Le Champion is al een feest op zich, maar om als member aan de start te staan, geeft net dat beetje extra. Meer over het Le Champion membership lees je op onze website.
Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen voor individuele deelnemers.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht
Inschrijven business