Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jullie een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Saxo Dam tot Dam FietsClassic zelf!
Heb je vragen over jouw individuele inschrijving? Kijk dan op de veelgestelde vragen pagina voor individuele deelnemers.

Inschrijving Business Ride

Inschrijving
Wanneer gaat de inschrijving voor de Business Ride open?
De inschrijving voor de Business Ride gaat op 19 februari 2024 om 09.00 uur open.
 
Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 9 september 2024, of eerder als we uitverkocht zijn.
 
Wat is het maximum aantal deelnemers per Business team?
Een team bestaat uit maximaal 10 teamleden. Heb je meer dan 10 deelnemers, dan kan je een extra team inschrijven. Heb je minder dan 10 deelnemers, dan mag je jouw team ook aanvullen met relaties, vrienden en bekenden.
 
Het is niet mogelijk om ‘losse’ deelnemers met individuele tickets aan een team toe te voegen.
 
Hoe wordt de korting verrekend bij afname van meerdere Business teams?
Hoe meer teams, hoe hoger de korting. De staffelkorting geldt ook wanneer je teams voor verschillende categorieën en afstanden met elkaar combineert. Let op, de korting wordt per bestelling berekend.
 
Bij afname van 5 t/m 9 teams = 5% korting
Bij afname van 10 t/m 14 teams = 10% korting
Bij afname van 15 teams of meer = 15% korting
 
Heb ik de gegevens van de teamleden nodig om in te schrijven?
Je kan de teams aanmelden zonder de gegevens van de deelnemers paraat te hebben.
 
Kies tijdens de inschrijving bij ‘Voor wie is dit ticket?’ voor ‘Ik weet het nog niet’. Plaats je bestelling en wijs je tickets achteraf toe via je persoonlijke dashboard.
 
Als je kiest om de startnummers op te laten sturen naar ‘Adres deelnemer’, zorg er dan voor dat de tickets voor 12 augustus 2024 zijn toegewezen. Wijs je ze later toe, dan worden de startnummers naar jullie factuuradres gestuurd.
 
Tickets toewijzen is tijdelijk niet mogelijk tussen 12 augustus en 19 september 2024.
Factuur
Hoe kan ik mijn Business teams op factuur betalen?
Kies tijdens de inschrijving voor ‘Plaats bestelling als bedrijf’ en voor ‘Overboeking’ om op factuur te betalen.

De betaling aan Mollie Payments is teruggestort. Wat nu?
Hoogstwaarschijnlijk is er aan Mollie Payments betaald zonder vermelding van het Betaalkenmerk.

In dat geval lukt de betaling niet en komt het geld automatisch bij jullie terug. Je kan opnieuw overmaken aan Mollie Payments onder vermelding van het Betaalkenmerk.

Het Betaalkenmerk vind je terug op de factuur. Open jouw dashboard en open betreffende factuur voor de betaalgegevens.

Ik heb betaald, maar de factuur staat nog open in mijn dashboard. Hoe kan dat?
De betaling is waarschijnlijk teruggestort omdat er is betaald zonder (het juiste) Betaalkenmerk. Zie de informatie hierboven.

Ik ben vergeten een referentie/PO-nummer door te geven. Wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende factuur en bewerk de ‘Factuurgegevens’. Je kunt de aangepaste factuur daarna downloaden via het download icoontje naast het bedrag.

Wat gebeurt er als ik de factuur te laat betaal?
Bij niet, te late of onvolledige betaling of als de automatische incasso mislukt, bent u, zoals dat heet, in verzuim en heeft Le Champion het recht wettelijke rente te berekenen. U ontvangt een herinnering en krijgt nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als de betaling uitblijft, wordt u aangemaand en heeft Le Champion het recht incassokosten in rekening te brengen. Bij het uitblijven van de betaling mag Le Champion iedere vorm van dienstverlening staken, totdat de door u verschuldigde betaling ontvangen is. Indien nodig geeft Le Champion de vordering uit handen aan een incassobureau.
Tickets toewijzen
Hoe wijs ik tickets toe aan mijn teamleden?
Open jouw dashboard, deel de registratielink om een teamlid een ticket te laten claimen.

Óf open de resterende tickets en kies daar voor: een deelnemer uitnodigen, een unieke registratielink delen of zelf handmatig gegevens invullen.

Tot wanneer kan ik tickets toewijzen aan mijn teamleden?
De uiterste wijzigingsdatum is 12 augustus 2024, zodat wij voldoende tijd hebben om de startnummers nog naar het juiste adres te verzenden.

Tickets toewijzen is tijdelijk niet mogelijk tussen 12 augustus en 19 september 2024.

Vanaf 12 augustus 2024 kan je niet-toegewezen tickets nog wel toewijzen, maar deze wijzigingen worden dan niet meer meegenomen in de productie en verzending van de startnummers. Je ontvangt betreffende startnummers op jullie factuuradres.

Ik heb een verkeerd e-mailadres ingevuld bij het toewijzen, wat nu?
Open jouw dashboard, open betreffende ticket en kies bij ‘Gegevens’ voor ‘Registratie bewerken’ om het mailadres aan te passen.
Startnummers
Waar worden de Business startnummers bezorgd?
Tijdens de inschrijving heb je gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ of ‘Adres deelnemer’. Open jouw dashboard en kijk bij ‘Facturen’ waar je voor hebt gekozen.
 
Heb je gekozen voor ‘Factuuradres’ dan wordt het businesspakket naar het factuuradres in jullie dashboard gestuurd.
 
Heb je gekozen voor ‘Adres deelnemer’ dan worden de startnummers naar de adressen van jouw teamleden gestuurd. Wijs je tickets na de uiterste wijzigingsdatum 12 augustus 2024 toe, dan ontvang je de losse startnummers op jullie factuuradres.

Wanneer worden de Business startnummers bezorgd?
Uiterlijk in de week van het evenement worden de startnummers bezorgd. Als je hebt gekozen voor verzending naar ‘Factuuradres’ ontvang je een tracking link. Niks ontvangen? Neem dan contact op via het contactformulier.

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Business Ride Saxo Dam tot Dam FietsClassic 2024

Startvak en starttijd
Waar zijn de start en finish?
De start en finish bebinden zich beide op de Dam in Amsterdam.

In welk Businessvak starten wij? 
Uiterlijk in de week van het evenement ontvang je een e-mail met de laatste deelnemersinformatie, waaronder de startvakken en -tijden.
 
Óf open jouw dashboard en check in de week van het evenement jouw ‘Toegewezen tickets’.
 
Wat zijn de starttijden van de Business Run?
Kijk voor de starttijden op de website.
 
Mag een teamlid eerder of later starten?
Het is niet toegestaan om eerder of later te starten. Let op: de IJtunnel wordt om 10.10 uur afgesloten, dat is 15 minuten nadat de start is gesloten.
 
Mag een teamlid deelnemen aan een andere afstand?
Het is alleen mogelijk om te kiezen voor een kortere afstand. De deelnemer kan met het toegewezen stuurbordje starten bij de kortere afstand.
 
Kijk voor de starttijden op de website.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Kijk bij Bereikbaarheid op de website voor meer informatie over parkeren en de bereikbaarheid tijdens het evenement.
Helpdesk
Waar is de helpdesk van Le Champion?
Je vindt de helpdesk op De Dam in Amsterdam.
 
Wat zijn de openingstijden van de helpdesk?
De helpdesk is geopend van7.30 tot 10.00 uur.
Medaille
Krijgen deelnemers een medaille? 
Alle deelnemers ontvangen na de finish een unieke herinneringsmedaille.
Tijdslimiet
Zijn er tijdslimieten?
Je dient voor 17.00 uur gefinisht te zijn.
Verzorging, medisch, faciliteiten
Welke verzorging is er onderweg?
Kijk op de website voor meer informatie over de Verzorgingsposten en de locaties daarvan.
 
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Er bevinden zich auto’s van het Rode Kruis op de route om je indien nodig te voorzien van medische ondersteuning. Ook is het Rode Kruis aanwezig op de grote verzorgingsposten. Mocht je assistentie van het Rode Kruis nodig hebben op de route dan kun je het bellen naar het noodnummer. Dit telefoonnummer staat onder andere op je stuurbordje geprint.
 
Zijn er toiletten onderweg?
Er zijn toiletten op de start- en finishlocatie en langs het parcours.
 
Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Er is geen douche- en omkleedgelegenheid.
 
Zijn er fietsenmakers op de route?
Op de route bevinden zich reparatiewagens van fietsenmakers aan huis. Heb je materiaalpech dan kun je contact opnemen met fietsenmakers aan huis via het telefoonnummer wat je kunt vinden op je stuurbordje. Houd er rekening mee dat materiaalkosten in rekening gebracht worden. Zorg er voor dat je fiets in goede technische staat verkeert wanneer je van start gaat bij dit evenement.

Zijn er oplaadpunten voor elektrische fietsen?
Langs het parcours worden geen extra oplaadpunten voor elektrische fietsen ingericht. Hiervoor verwijzen we je naar www.oplaadpunten.nl. Hier is een actueel overzicht van elektrische oplaadpunten en ook kun je via deze site een handige app downloaden.

Overige

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Lees hier meer over vrijwilligerstaken en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan bij onze helpdesk ter plekke. Is het niet gevonden, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via het contactformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Stuur ons een bericht